Artykuł
Wstęp
Urząd Gminy Skomlin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.skomlin.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawny opis.
- Nie wszystkie pliki do pobrania mają informację o typie i wielkości.
- Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. mogą nie być dostępne cyfrowo.
- Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:
- ALT + 0 - powrót na początek strony
- ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
- ALT + 2 - przejście do treści głównej
- ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
- ALT + 4 - przejście do menu górnego
- ALT + 6 - przejście do menu prawego
- ALT + 7 - przejście do menu dolnego
- ALT + 8 - przejście do menu bocznego
- ALT + 9 - przejście do mapy serwisu
W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adama Pokora - mejlowo a.pokora@skomlin.pl lub telefonicznie 43 886 44 77.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:
- Adres: ul. Trojanowskiego 1, 98-346 Skomlin,
- e-mail: sekretariat@skomlin.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Skomlin, ul. Trojanowskiego 1, 98-346 Skomlin,
- Urząd Gminy zlokalizowany jest w 3-kondygnacyjnym budynku biurowym. Dla interesantów Urzędu dostępne jest jedno wejście do budynku od strony ulicy Trojanowskiego. Do wejścia prowadzi chodnik o szerokości 180 cm. Do drzwi wejściowych prowadzą dwa ciągi schodów – brak pasów ostrzegawczych. Dla osób niepełnosprawnych dostępny jest podjazd.
- Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia znajdujące się na parterze. Na parterze budynku znajduje się toaleta, która nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na wyższe kondygnacje budynku prowadzą schody, budynek nie jest wyposażony w windę.
- Na parkingu przed budynkiem zostało wydzielone jedno miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do Urzędu Gminy Skomlin.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem można:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Gminy Skomlin, ul. Trojanowskiego 1, 98-346 Skomlin,
- wysłać e-maila na adres: sekretariat@skomlin.pl,
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 438864477,
- skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach pracy,
- wysłać wiadomość SMS/MMS na numer telefonu: 722 047 222,
- w kontakcie z naszym urzędem osoba słabo słysząca może także skorzystać z pętli indukcyjnej zlokalizowanej w sekretariacie.
Na każdym piętrze budynku zamieszczone zostały plany tyflograficzne obrazujące rozkład pomieszczeń w strefie ogólnodostępnej w sposób wizualny i dotykowy (w alfabecie Braille’a).
Wejście główne oznaczone zostało tabliczką informującą o instytucjach funkcjonujących w budynku oraz godzinach urzędowania w sposób wizualny i dotykowy (w alfabecie Braille’a).
Drzwi do pomieszczeń oznaczone są tabliczkami z napisami kontrastowymi oraz w alfabecie Braille’a
Informacja o funkcji pomieszczenia znajduje się na wysokości ok. 140-160 cm na ścianie obok.
Jest możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego po wcześniejszym umówieniu się na wizytę.
Zakupiono materac do ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.
Wykonano audyt dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.
Dostęp alternatywny w Urzędzie Gminy Skomlin
Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne, albo ze względu na okoliczności, w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, aby przezwyciężyć bariery, by uczestniczyć w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami.
Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, a Urząd nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności, to jest zobowiązany zapewnić dostęp alternatywny. Brak dostępności, o którym mowa może być spowodowany jedynie względami technicznymi lub prawnymi.
Dostęp alternatywny polega w szczególności na:
- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby;
- zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia technicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
- wprowadzeniu takiej organizacji Urzędu, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.
Dostęp alternatywny do treści cyfrowych
Jeżeli Urząd nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, powinien umożliwić Ci kontakt:
- telefoniczny,
- korespondencyjny,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
lub za pomocą tłumacza języka migowego lub za pomocą tłumacza-przewodnika.
Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to w przypadku problemów z dostępnością cyfrową strony skontaktuj się Adamem Pokorą – informatykiem: a.pokora@skomlin.pl telefon 43 8864477 w. 5 lub 609603703.
Możesz zażądać udostępnienia informacji zamieszczonych na stronach internetowych w formach alternatywnych, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:
- Twoje dane;
- wskazanie, o którą stronę internetową lub dokument chodzi;
- sposób kontaktu z Tobą;
- formę, w jakiej powinna zostać przekazana niedostępna treść.
Urząd zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie poinformuje Cię o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.
Dostęp alternatywny w zakresie informacyjno-komunikacyjnym
Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to w przypadku problemów z dostępnością informacyjno-komunikacyjną skontaktuj się z Barbarą Chrzanowską, koordynatorem do spraw dostępności, e-mail: b.chrzanowska@skomlin.pl telefon 436767069 lub 517604555.
Urząd zapewnia obsługę poprzez SMS i MMS dla osób ze szczególnymi potrzebami.
W Urzędzie nie ma dostępu do usługi tłumacza on-line polskiego języka migowego. Jeśli chcesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego (lub innego tłumacza), zgłoś to w Urzędzie za pośrednictwem wniosku. Na stronie internetowej Urzędu w zakładce „Zapewnianie dostępności” zamieszczony jest wzór wniosku o zapewnienie tłumacza języka migowego (lub innego tłumacza).
Wniosek o zapewnienie usługi tłumacza polskiego języka migowego (lub innego) należy złożyć:
- co najmniej na 3 dni robocze przed Twoją wizytą w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych;
- w formie określonej przez Urząd, w sposób zapewniający Ci dostępność.
Gdy dokonasz zgłoszenia Urząd jest zobowiązany zapewnić Ci usługę tłumacza w terminie wyznaczonym lub uzgodnionym z Tobą. Jeżeli Urząd nie ma możliwości zapewnienia usługi tłumacza, wówczas:
- zawiadamia Cię o tym i uzasadnia ten fakt;
- wyznacza możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazuje inną formę realizacji usługi.
W przypadku podania numeru telefonu we wniosku, pracownik Urzędu będą kontaktować się poprzez SMS/MMS. Wniosek możesz złożyć w formie elektronicznej lub osobiście w Urzędzie.
Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz zwrócić się do Urzędu z prośbą o udostępnienie wniosków w formie dla Ciebie dostępnej (alfabet Braille’a, druk powiększony, dokument w formie elektronicznej).
Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz również przyjść do urzędu z własnym tłumaczem lub własnym urządzeniem, które ułatwią Ci załatwienie sprawy.
Dostęp alternatywny w zakresie architektonicznym
W budynku Urzędu Gminy Skomlin nie ma windy, która umożliwia komunikację pionową w budynku. Jedynie parter budynku jest dostępny dla osób z ograniczoną mobilnością.
Sprawy z zakresu działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej możesz załatwić na parterze budynku.
W przypadku spraw wymagających interwencji urzędnika pracującego na wyższej kondygnacji budynku, pracownik GOPS wzywa wskazanego urzędnika w celu załatwienia sprawy wskazanej przez Ciebie.
Na stronie internetowej jest wykaz numerów telefonów oraz adresy e-mailowe do poszczególnych pracowników Urzędu.