Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu prawego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Menu wysuwane
Logo Gminy Granowo
PL EN DE
1 slajd
2 slajd
3 slajd
4 slajd
5 slajd
6 slajd
Logowanie RSS
Treść główna
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Deklaracja dostępności” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Deklaracja dostępności

Artykuł

Wstęp

Urząd Gminy Skomlin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.skomlin.pl

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Nie wszystkie grafiki w serwisie mają przypisany poprawny opis.
  • Nie wszystkie pliki do pobrania mają informację o typie i wielkości.
  • Istnieją dokumenty do pobrania, które nie są dostępne cyfrowo.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. mogą nie być dostępne cyfrowo.
  • Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę INTERmedi@ Spółka Jawna. Wyniki badania przedstawia raport.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Dodatkowo zdefiniowane są specjalne skróty klawiaturowe:

  • ALT + 0 - powrót na początek strony
  • ALT + 1 - przejście do wyszukiwarki
  • ALT + 2 - przejście do treści głównej
  • ALT + 3 - przejście do danych kontaktowych
  • ALT + 4 - przejście do menu górnego
  • ALT + 6 - przejście do menu prawego
  • ALT + 7 - przejście do menu dolnego
  • ALT + 8 - przejście do menu bocznego
  • ALT + 9 - przejście do mapy serwisu

W przypadku przeglądarki Firefox zamiast klawisza ALT należy używać ALT + SHIFT. W przypadku komputerów Apple z systemem macOS zamiast klawisza ALT należy użyć Command + ALT.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Adama Pokora - mejlowo a.pokora@skomlin.pl lub telefonicznie 43 886 44 77.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mejlowo:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Skomlin, ul. Trojanowskiego 1, 98-346 Skomlin,

  • Urząd Gminy zlokalizowany jest w 3-kondygnacyjnym budynku biurowym. Dla interesantów Urzędu dostępne jest jedno wejście do budynku od strony ulicy Trojanowskiego. Do wejścia prowadzi chodnik o szerokości 180 cm. Do drzwi wejściowych prowadzą dwa ciągi schodów – brak pasów ostrzegawczych. Dla osób niepełnosprawnych dostępny jest podjazd.
  • Dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia znajdujące się na parterze. Na parterze budynku znajduje się toaleta, która nie jest przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Na wyższe kondygnacje budynku prowadzą schody, budynek nie jest wyposażony w windę.
  • Na parkingu przed budynkiem zostało wydzielone jedno miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
  • Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do Urzędu Gminy Skomlin.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem można:

  • napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Gminy Skomlin, ul. Trojanowskiego 1, 98-346 Skomlin,
  • wysłać e-maila na adres: sekretariat@skomlin.pl,
  • skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 438864477,
  • skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach pracy,
  • wysłać wiadomość SMS/MMS na numer telefonu: 722 047 222,
  • w kontakcie z naszym urzędem osoba słabo słysząca może także skorzystać z pętli indukcyjnej zlokalizowanej w sekretariacie.

Na każdym piętrze budynku zamieszczone zostały plany tyflograficzne obrazujące rozkład pomieszczeń w  strefie ogólnodostępnej w sposób wizualny i dotykowy (w alfabecie Braille’a).
Wejście główne oznaczone zostało tabliczką informującą o instytucjach funkcjonujących w budynku oraz godzinach urzędowania w sposób wizualny i dotykowy (w alfabecie Braille’a).
Drzwi do pomieszczeń oznaczone są tabliczkami z napisami kontrastowymi oraz w alfabecie Braille’a
Informacja o funkcji pomieszczenia znajduje się na wysokości ok. 140-160 cm na ścianie obok.
Jest możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego po wcześniejszym umówieniu się na wizytę.
Zakupiono materac do ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.
Wykonano audyt dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej.

Dostęp alternatywny w Urzędzie Gminy Skomlin

Osoba ze szczególnymi potrzebami to osoba, która ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub wewnętrzne, albo ze względu na okoliczności, w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, aby przezwyciężyć bariery, by uczestniczyć w różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami.

Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, a Urząd nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności, to jest zobowiązany zapewnić dostęp alternatywny. Brak dostępności, o którym mowa może być spowodowany jedynie względami technicznymi lub prawnymi.

Dostęp alternatywny polega w szczególności na:

  • zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby;
  • zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia technicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii;
  • wprowadzeniu takiej organizacji Urzędu, która umożliwi realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w niezbędnym zakresie dla tych osób.

Dostęp alternatywny do treści cyfrowych

Jeżeli Urząd nie jest w stanie zapewnić Ci dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, powinien umożliwić Ci kontakt:

  • telefoniczny,
  • korespondencyjny,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej,

lub za pomocą tłumacza języka migowego lub za pomocą tłumacza-przewodnika.

Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to w przypadku problemów z dostępnością cyfrową strony skontaktuj się Adamem Pokorą – informatykiem: a.pokora@skomlin.pl telefon 43 8864477 w. 5 lub 609603703.

Możesz zażądać udostępnienia informacji zamieszczonych na stronach internetowych w formach alternatywnych, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać:

  • Twoje dane;
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub dokument chodzi;
  • sposób kontaktu z Tobą;
  • formę, w jakiej powinna zostać przekazana niedostępna treść.

Urząd zrealizuje żądanie niezwłocznie i nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Urząd niezwłocznie poinformuje Cię o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące.

Dostęp alternatywny w zakresie informacyjno-komunikacyjnym

Jeżeli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, to w przypadku problemów z dostępnością informacyjno-komunikacyjną skontaktuj się z Barbarą Chrzanowską, koordynatorem do spraw dostępności, e-mail: b.chrzanowska@skomlin.pl telefon 436767069 lub 517604555.

Urząd zapewnia obsługę poprzez SMS i MMS dla osób ze szczególnymi potrzebami.

W Urzędzie nie ma dostępu do usługi tłumacza on-line polskiego języka migowego. Jeśli chcesz skorzystać z usługi tłumacza polskiego języka migowego (lub innego tłumacza), zgłoś to w Urzędzie za pośrednictwem wniosku. Na stronie internetowej Urzędu w zakładce „Zapewnianie dostępności” zamieszczony jest wzór wniosku o zapewnienie tłumacza języka migowego (lub innego tłumacza).

Wniosek o zapewnienie usługi tłumacza polskiego języka migowego (lub innego) należy złożyć:

  • co najmniej na 3 dni robocze przed Twoją wizytą w Urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych;
  • w formie określonej przez Urząd, w sposób zapewniający Ci dostępność.

Gdy dokonasz zgłoszenia Urząd jest zobowiązany zapewnić Ci usługę tłumacza w terminie wyznaczonym lub uzgodnionym z Tobą. Jeżeli Urząd nie ma możliwości zapewnienia usługi tłumacza, wówczas:

  • zawiadamia Cię o tym i uzasadnia ten fakt;
  • wyznacza możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazuje inną formę realizacji usługi.

W przypadku podania numeru telefonu we wniosku, pracownik Urzędu będą kontaktować się poprzez SMS/MMS. Wniosek możesz złożyć w formie elektronicznej lub osobiście w Urzędzie.

Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz zwrócić się do Urzędu z prośbą o udostępnienie wniosków w formie dla Ciebie dostępnej (alfabet Braille’a, druk powiększony, dokument w formie elektronicznej).

Jeśli jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami możesz również przyjść do urzędu z własnym tłumaczem lub własnym urządzeniem, które ułatwią Ci załatwienie sprawy.


Dostęp alternatywny w zakresie architektonicznym

W budynku Urzędu Gminy Skomlin nie ma windy, która umożliwia komunikację pionową w budynku. Jedynie parter budynku jest dostępny dla osób z ograniczoną mobilnością.

Sprawy z zakresu działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej możesz załatwić na parterze budynku.

W przypadku spraw wymagających interwencji urzędnika pracującego na wyższej kondygnacji budynku, pracownik GOPS wzywa wskazanego urzędnika w celu załatwienia sprawy wskazanej przez Ciebie.

Na stronie internetowej jest wykaz numerów telefonów oraz adresy e-mailowe do poszczególnych pracowników Urzędu.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.